Mihailo: Nacrt novog zakona znak sazrijevanja državotvorne svijesti

Dio naše državne administracije zastupa mišljenje o takvoj crkvenoj organizaciji koja se ne bi dijelila na Srbe i Crnogorce. Nemoguće je ujedinjenje Crnogorske pravoslavne crkve i djelova Srpske pravoslavne crkve. Nemoguće je ujedinjenje žrtve i dželata koji nikad nijesu i ne mogu biti jedno isto. Zato ne možemo govoriti o jednoj jedinoj bezimenoj, bez nacionalnog imena pravoslavnoj crkvi“, kazao je u intervjuu Pobjedi mitropolit CPC Mihailo.

On je istakao da tek kada u Crnoj Gori sazri crnogorska nacionalna svijest o značaju, istorijskoj i aktuelnoj ulozi CPC kao domicilne, tradicionalne, istorijske državotvorne crkve, ujedno i istorijskog stuba naše države, onda će i suverenitet Crne Gore biti cjelovit i nedjeljiv.

Prema njegovim riječima današnji položaj Crnogorske pravoslavne crkve je krajnje nezavidan.

„Njenu poziciju karakteriše status quo. CPC je godinama od svoje obnove bila potpuno diskriminisana u Crnoj Gori. Nalazila se u položaju progonjene crkve da bi je danas progonila Srpska pravoslavna crkva. Njeni vjernici su bili i vjernici i građani drugog reda. Tek od referenduma o državno-pravnom statusu kojim je crnogorska država obnovljena 21. maja 2006. jača svijest o istorijskoj i aktuelnoj ulozi i značaju CPC za našu državu i društvo. Ali još uvijek smo na početku procesa obnove nacionalne i vjerske svijesti, odnosno u pionirskoj epohi sazrijevanja samosvijesti da bez CPC nema nezavisne, suverene i međunarodno priznate Crne Gore, niti njenog najbrojnijeg i temeljnog crnogorskog naroda. Od referenduma teče proces simbolične pomoći države Crne Gore svojoj CPC, koja je do tada bila lišena ikakve materijalnofinansijske podrške, krećući u proces svoje obnove takoreći bez iđe ičega“, kazao je on..

Mitropolit Mihailo navodi da je suština spora između CPC i SPC u stvari između države Crne Gore i djelova Srpske pravoslavne crkve u njoj.

„Naime, crnogorska država je dugo iskazivala nedostatak volje, potrebe, odlučnosti i zainteresovanosti da riješi crnogorsko pravoslavno pitanje jer je tolerisala monopolski položaj SPC u Crnoj Gori koji je išao i ide do pune negacije i obesmišljavanja postojanja naše države. Država Crna Gora nije djelovala kao pravna država te se podvlastila pretenzijama SPC kao države u državi i države nad državom. Nekažnjena za svoje rušilačke i devastatorske poslove u Crnoj Gori SPC je sticala samopouzdanje i moć. Tek kada je naša država sazrijevanjem svoje državotvorne svijesti došla do izgrađenog mišljenja da je neodrživo takvo stanje, pojavljuje se evo ovih dana Nacrt zakona o slobodi vjeroispovijesti koji, nakon javne rasprave ulazi u fazu donošenja u parlamentu“, rekao je on između ostalog.

Advertisements
Ovaj unos je objavljen pod Crnogorska pravoslavna crkva i označen sa . Zabeležite stalnu vezu.